czwartek, 9 listopada 2023

Gamifikacja dla każdego

Gamifikację na swoje lekcje może wprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od tego, jakiego przedmiotu i na jakim etapie edukacyjnym naucza. Metoda ta ma wiele zalet, nie tylko zwiększa zaangażowanie uczniów w naukę, która może stać się ekscytującą przygodą, ale także uczy zachowań przydatnych w życiu. Gracz może zaplanować własną strategię gry (nie każdy dotrze do celu tą samą drogą), co pozwala na ćwiczenie wyznaczania sobie celów i drogi do ich osiągnięcia. Uczeń przejmuje odpowiedzialność za swój proces uczenia się. Gamifikacja doskonale wpasowuje się w listę kompetencji kluczowych, jakie zobowiązani jesteśmy w uczniach kształtować. To od nauczyciela zależy, jakie misje będą wykonywać jego uczniowie i co powinni rozwijać. Na przykładach swoich gier o gamifikacji na zajęciach języka polskiego i biologii opowiadały Olivia Dycewicz i Alicja Podstolec podczas INSPIR@CJI 2021 w Warszawie.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2021 były: Edunews.pl, Think Global, Fundacja THINK!. Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Partnerzy konferencji: Amazon - Kindloteka STEM, Samsung, Cartoon Network, Learnetic, Skriware, Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, ZłotyNauczyciel.pl oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz