Staraliśmy się tak przygotować Inspiracje Wczesnoszkolne, aby uwzględnić szerokie potrzeby nauczycieli i edukatorów zajmujących się wczesnym etapem kształcenia. Chcieliśmy w jak największym stopniu skupić się na codziennej praktyce edukacyjnej, a nie na teorii nauczania. Dzięki współpracy z nauczycielami z grupy Superbelfrzy RP – partnera merytorycznego konferencji, udało się zaprosić osoby, które są więcej niż doświadczonymi pedagogami – są poszukiwaczami edukacyjnych przygód i eksperymentów dydaktycznych, także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, czyli TIK.
Zwróciliśmy uwagę także na innowacje dydaktyczne i mądre wykorzystanie technologii edukacyjnych w szkołach. Jak wynika z doświadczeń wielu polskich nauczycieli – nowe metody prowadzenia zajęć (oparte bardziej na współpracy) i odpowiednie wykorzystanie technologii w nauczaniu wczesnoszkolnym – przyczyniają się nie tylko do ciekawszych i bardziej atrakcyjnych zajęć, ale – co bardziej istotne – do kształcenia kompetencji, które będą uczniom za chwilę potrzebne w życiu. Nie tylko tych cyfrowych, ale przede wszystkim społecznych (wszak dziś dzięki technologiom nawiązujemy coraz więcej relacji i kontaktów).
Miejsce: Biblioteka Narodowa w Warszawie.
Liczba uczestników: 305 osób.
Program konferencji: http://www.edunews.pl/inspiracje-wczesnoszkolne-2015/program-spk-2015
INSPIRACJE DLA NAUCZYCIELI - ZOBACZ:
Zadbajmy o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej - prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski
Gra w klasy" - czyli 10 pól aktywności dziecka w szkole - wykorzystanie modelu w pracy z I klasą - Greta Droździel-Papuga, Alicja Pacewicz, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Program Nauczyciel/ka I klasa
O potrzebie ruchu wśród dzieci - Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP
Technologie sprzymierzeńcem nauczyciela w klasach I-III - Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, eNauczanie.com, Superbelfrzy RP
Nasz Elementarz jest także interaktywny - darmowe narzędzie dla nauczycieli wczesnoszkolnych - Artur Dyro, Learnetic SA
Nasz Elementarz jest także interaktywny - darmowe narzędzie dla nauczycieli wczesnoszkolnych - Artur Dyro, Learnetic SA
Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 1) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP
Bloguj z dziećmi, czyli wprowadzenie do społeczności internetu i kompetencji społecznych - Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP
Współpraca szkół w podnoszeniu jakości edukacji - czyli program eTwinning - Ewa Raińska-Nowak, Krajowe Biuro Programu eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 2) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP
Rozwijające gry i zabawy edukacyjne - Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim & Superbelfrzy RP
Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile & Superbelfrzy RP
Logopedia, ortografia i koniecznie TIK - Anna Grzegory, Logofigle.pl & Superbelfrzy RP
Bloguj z dziećmi, czyli wprowadzenie do społeczności internetu i kompetencji społecznych - Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP
Współpraca szkół w podnoszeniu jakości edukacji - czyli program eTwinning - Ewa Raińska-Nowak, Krajowe Biuro Programu eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 2) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP
Rozwijające gry i zabawy edukacyjne - Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim & Superbelfrzy RP
Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile & Superbelfrzy RP
Logopedia, ortografia i koniecznie TIK - Anna Grzegory, Logofigle.pl & Superbelfrzy RP
O e-podręczniku dla edukacji wczesnoszkolnej - dr Marek Piotrowski, Ośrodek Rozwoju Edukacji
Eksperymenty w edukacji wczesnoszkolnej - dr Mirosław Dolata, Ośrodek Rozwoju Edukacji
Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 3) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP
Refleksje na temat oceniania - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP
O ocenianiu wspierającym uczenie się - Lidia Drop i Ewa Nawrocka, współpracowniczki Centrum Edukacji Obywatelskiej
Ocenianie zachowania w klasie I-III - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP
Tabletowa klasa - modele pracy z tabletami - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP
Mikrokosmos na terenie szkoły - poznawanie przyrody z tabletem - Joanna Apanasewicz, "Mała szkoła" Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP
Apki - uniwersalny przerywnik dla nauczyciela - Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP
Czy warto dzieci uczyć kodowania / programowania - Iwona Brzózka-Złotnicka, Krzysztof Jaworski, Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP
Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 4) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP
Wykorzystanie piktogramów w nauczaniu matematyki w klasach I-III - prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko i dr Mirosław Dąbrowski z Uniwersytetu Warszawskiego, Beata Skrzypiec z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Piasku i z grupy Superbelfrzy RP
Klasowy teleturniej z wykorzystaniem Kahoot - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile & Superbelfrzy RP
Rodzic jako sprzymierzeniec nauczyciela wczesnoszkolnego - Karolina Żelazowska, edukacja domowa Warmia i Mazury, Superbelfrzy RP
Z trzeciej do czwartej klasy - wyzwania dla ucznia i nauczyciela - dyskusja moderowana przez Arkadiusza Walczaka z Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
OPINIE UCZESTNIKÓW:
"Niemal każdy referat coś wnosił, coś pokazywał. Wyszedłem z niej wyposażony w szeroki wachlarz ciekawych adresów do aplikacji, stron, które z pewnością będę chciał wykorzystać w pracy z moją klasą. Dziesiątki pomysłów, koncepcji kłębi się w głowie - niektóre już skrystalizowane i tylko czekające na realizację, niektóre jeszcze wymagające obróbki. Ale właśnie tak powinno być - takie spotkania powinny inspirować i według mnie "Inspiracje" inspirowały fenomenalnie. I za to serdecznie dziękuję (...)"
"Ciągle jestem pod wrażeniem wszystkiego, o czym usłyszałam podczas konferencji i ciągle mi się chce uczyć lepiej i ciekawiej. I za to SERDECZNIE DZIĘKUJĘ. Próbuję wcielać nowe pomysły w życie, chociaż w mojej pracy nie jest to łatwe (...)"
"Inspiracje, to wydarzenie godne swojej nazwy. Odwołania do różnych stron, blogi superbelfrów to źródło pomysłów do dalszej, ciekawszej pracy z dziećmi. W Internecie czytałam różne zdania na temat "Mistrzów Kodowania", podczas konferencji mogłam przekonać się, że warto włączyć się do zabawy w programowanie. Miałam wątpliwości, czy powinno się wprowadzać tablety do pracy z tak małymi dziećmi. Fragmenty lekcji oraz pokazanie tabletu jako narzędzia z piórnika przekonało mnie, że warto spróbować takiej metody pracy."
"Uczestniczyłam w bardzo wielu szkoleniach, zarówno dla nauczycieli z przedmiotów ogólnokształcących, jak i dla muzyków. Jednak na takiej konferencji byłam po raz pierwszy. Muszę przyznać, że wywarła ona na mnie ogromne wrażenie. Fajnie jest posłuchać i popatrzeć na ludzi, którzy pracują z pasją i jeszcze się nią dzielą z innymi, a wręcz nią zarażają! Zobaczyłam ciekawe metody aktywizujące, już niektóre z nich zastosowałam na swoich lekcjach(...)"
"Jestem zadowolona i nie żałuję, że poświęciłam dwa dni. Interesują mnie "nowinki", a szczególnie zastosowanie TIK w edukacji wczesnoszkolnej. Bardzo cenię sobie wszelkie okazje do konfrontacji swojej pracy z tym, jak pracują inni nauczyciele, a ta konferencja dała mi taka możliwość. Ważne jest dla mnie potwierdzenie, że nie wpadłam w rutynę i jestem "na czasie" (...)"
"Inspiracje wczesnoszkolne były tak inspirujące, że nie było kiedy iść do toalety!"
O KONFERENCJI NAPISALI:
- Głos Nauczycielski: Liczy się dobry pomysł!
- TOK FM: Zeszyt czy tablet? O trendach w nowoczesnej edukacji
- 7liter.pl: Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą?
- Nauczanka.pl: Inspiracje wczesnoszkolne 2015
- MistrzowieKodowania.pl: fotorelacja
- Edyta Jurys: Padlet poinspiracyjny
- Tableszyt w okładce w motyle: Echo Inspiracji Wczesnoszkolnych
- Blogi CEO: Inspiracje wczesnoszkolne 2015
- Gazeta Wyborcza (fragment artykułu): ZNP: Elementarz na tróję
- Sport.pl (fragment artykułu): Nauka w ruchu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz